ממשקה ספירולינה מזדמן ל'מניפסט חושים'


לפני מספר ימים הוזמנתי לתת הרצאה על אושר בסגנון TED, באירוע הבריאות הראשון שהפיק מגזין "מנטה". התרגשתי. אני אדם פשוט שמצא עצמו בלב ליבה של הסצנה. מאות סלבריטאים התנהלו במרחב – שחקנים ידועים, מגישי תכניות טלוויזיה, דוגמנים ודוגמניות שהגעתי להן בקושי עד הפופיק, וכמובן יוצאי ריאליטי בחשיפת תהילת-הרגע. בין כל אלה ריחפו בלוגרים ואנשי תקשורת כמו פרפרים, יונקים פיסות מידע ומקטעי וידאו מסקרנים… "עליזה בארץ הפלאות".

כזבוב על קיר נוצץ, יכולתי להיעלם באפרוריותי הקטנה ולבהות במרקחה בעין של צלם המנסה לקלוט את ההתרחשות ולזהות את הרגע הנכון לטייק המושלם. למדתי את הסביבה החדשה והלא מוכרת וידעתי שאין לי סיכוי לצוד את תשומת ליבם בין הבזקי מצלמות, דוכני מזון בריאות, ערכות דיאטה מגרות, כורסאות עיסוי מפנקות, ומורי יוגה גמישים שהדגימו את יכולות הגוף שאין לו גבולות.

"חמש דקות לבמה"… פעימות הלב פמפמו את גופי בחוזקה… ו… גרוני ניחר.

ניגשתי נטולת אוויר אל אחד מדוכני המיצים הבריאים וביקשתי המלצה על משקה אנרגיה ממריץ ובו זמנית מערפל חושים. נציג החברה חייך אלי חיוך גדול והעניק לי כוס עם נוזל ירוק סמיך. "תשתי" הוא אמר "זה בדיוק מה שאת צריכה".

שתיתי!

תוך שניה כל הווייתי צווחה: "הלוואי וחוש הטעם שלי היה עכשיו גווייה"… בלעתי את הנוזל-המוצק, נשמתי עמוק ועליתי לבמה זקופה ומחויכת כשבראשי מתהווה תובנה חדשה, מרתקת… ככה תמיד קורה לי – משהו שולי ובלתי צפוי, פותח לי את האנטנות לממדים אחרים… הפעם נזרקתי בשנייה למסע לא מתוכנן בנבכי התודעה… אל עבר קסם החושים!

החושים הם מתנות שרובנו זכינו בהם בחסד ולא בזכות. מתנות מהסוג הזה ראוי להעריך ולעשות בהם שימוש יעיל ומיטיב ככל שניתן. הם שלנו מהיום שנולדנו ומלווים אותנו כל החיים כדבר מובן מאליו, ועם חלוף השנים אנו הופכים להיות כלפיהם קהים. ממחזרים פעולות רוטיניות מינימליות ולא מנצלים בקמצוץ את המרחב המרתק שטמון בקיומם.

חישבו,

איזה שימוש אנו עושים בחושים?

טועמים, קוראים, צופים, מרחרחים, מאזינים, מלטפים?… ואת החוש השישי ממשיכים ומחפשים.

ומתי אנו ערים לחושים?

כשהם נוגעים בנו בקצוות, בעצמה חזקה לטוב ולרע? וכמובן כשאחד מהם נלקח מאתנו, אז אנחנו נזכרים כמה חיוני ומיטיב הוא היה.

לאלה כולנו מודעים, אם באופן קבוע ואם לפעמים.

אך לחושים יש רובד נוסף, רחב יותר, רב-ממדי, אליו אנו פחות מתייחסים. זה הרובד בו החושים הופכים להיות 'סמן ימני', תמרור תזכורת לטיוב החיים, לדיוק המודעות ולמתיחת התודעה… לאושר!

מבקשת להעניק לכם את "מניפסט החושים" שמציע מבט אחר, מזווית קצת שונה, למיקוד עצמי בתובנות של "תודעת אושר"… קצת תרגול, קצת תזכורת למוח הממוחזר, אימון החושים לשנה חדשה… לא בדיבורים אלא בעשייה!

______________________________________________

מניפסט החושים

"צאו לרגע מפרדיגמת השימוש המוכר והידוע, כוונו את האנטנות למחוזות חדשים, הרחיבו את נקודת המבט וצאו איתי למסע של מספר דקות – מסע לתרגול חושים!…."

לצפייה ולהאזנה נינוחה – גלשו לכאן 


הישאבו אל 'קסם החושים' ותרגלו באופן מודע:

ראייה הפוכה | הקשבה טהורה | נשימה מיטיבה | התנסויות חדשות | ומגע אנושי…

כי לחיות בתודעת אושר זה לא להיכנע להרגלים השחוקים,

אלא… לקום בכל בוקר ולדייק עוד קצת את החיים! 

מאחלת לך מכל הלב

חיים רוויי חושים והנאה.